به سایت کاخ ذهنی خوش آمدید، با لبخند وارد شوید :)

مشاوره رایگان

پشتیبانی  (پیام بفرستید...)

rfast2020@gmail.com

با پیامک 

09981146550

تمرینات تقویت حافظه - حفظ کلمات 4 - وبسایت کاخ ذهنی

memorize word
عنوان

زندگی در عصر اطلاعات در کنار مزایایی که دارد،  با انبوهی از اطلاعات سبب ضعف حافظه ما شده است چرا که در گذشته قرار نبود اینقدر با اطلاعات جدید، دست و پنجه نرم کنیم ، باید هوشمندانه عمل کنیم  و با فیلتر کردن یکسری از اطلاعات غیر ضروری  و تمرکز روی مواردی که واقعا مهم هستند، بازده ذهن افزایش دهیم.

 

در کنار این ذهنیت باید ذهنی قدرتمند داشته باشیم زیرا این تکنولوژی به صورت غیر مستقیم ، حافظه مان را تنبل می کند تا جایی که حفظ کردن یک اسم یا شماره چند رقمی،  در آینده برایمان سخت می شود.

 

اگر افرادی همانند قهرمانان حافظه، با انجام یکسری تمرینات به صورت روزانه می توانند سرعت و ظرفیت حافظه کوتاه مدت و به دنبالش حافظه بلند شان را  تقویت کنند ، پس چرا ما این کار انجام ندهیم؟

 

در  این بخش به جای یک مقاله آموزشی درباره، تقویت حافظه قرار است تمرین حافظه داشته باشیم ، کاری که قهرمانان یا اساتید حافظه هر روز انجام می دهند.

 

شخصا وقتی هفته ای چند روز به مدت 20 دقیقه و بیشتر  را به تمرینات حافظه اختصاص دادم ، سرعت و ظرفیت بخاطرسپاریم خیلی بیشتر شد.

 

تا جایی که چند برابر حالت معمول می توانم بخاطر بسپارم و این توانایی بخاطر آموزش و تمرینات روزانه است و اگر شما نه هر روز ، بلکه فقط چند روز در هفته را به تمرینات حافظه اختصاص دهید.

 

مسلما می توانید پیشرفت کنید ، زیرا مغز انسان شبیه ماهیچه های بدن عمل می کند ، هر چه قدر بیشتر تمرین کنید  قدرت حافظه شما بیشتر می شود زیرا می توانید به صورت خلاقانه موارد مختلف به هم مرتبط کنید.

 

 

اساتید  یا قهرمانان حافظه با استفاده از تکنیک کاخ ذهنی ( کاخ حافظه ) و سیستم حافظه اعداد می توانند ، شاهکار حافظه را خلق کنند.

 

یعنی حفظ هزاران عدد در یک ساعت و یا صد ها کلمه در مدت زمان فقط 30 دقیقه ، خیلی موارد دیگر که اگر از همین سیستم ها یا الگو های حافظه پیروی کنند، ممکن است.

 

در تمرین  قرار است 20 کلمه تصادفی در مدت زمان 120 ثانیه  ترجیحا با روش کاخ ذهنی یا کاخ حافظه بخاطر بسپاریم اگر با این تکنیک آشنا نیستید ، لینک زیر بهترین گزینه برای شماست

 

کاخ ذهنی روش شگفت انگیز برای تقویت حافظه

 

موارد لازم برای انجام این تمرین (تست ) حافظه

 

قلم و کاغذ

تنفس عمیق

تمرکز ذهن

کاخ ذهنی با ظرفیت 20 ایستگاه ذهنی

یا سیستم حافظه اعداد

یا روش ارتباط سازی

 و تمام   در ضمن بعد انجام تمرین میتوانید نتیجه عملکردتون به صورت نظر با ما به اشتراک بگذارید .

 

با کمال تشکر

 

برای تمرینات بیشتر کلیک کنید ..