به سایت کاخ ذهنی خوش آمدید، با لبخند وارد شوید :)

مشاوره رایگان

پشتیبانی  (پیام بفرستید...)

rfast2020@gmail.com

با پیامک 

09981146550

از یادگیری قدرتمند لذت ببرید ، تجربه تقویت حافظه را آغاز کنید!
 به دنیای یادگیری قدرتمند و تقویت حافظه خوش آمدید:
بهبود حافظه‌تان را جدی بگیرید و به یک یادگیرنده قدرتمند تبدیل شوید​​​​​​​

ادامه مطلب

هشدار !! آیا قرص و مکمل می تواند حافظه ، تمرکز   را برای درس خواندن زمان امتحان تقویت کند؟؟

در دنیای جدیدی که ما انسان ها برای خود ساخته ایم و خواهان رشد و توسعه بیشتر هستیم ولی در حقیقت نسبت به انسان های گذشته دچار کمبود های بیشتری شده ایم یکی از آنها عدم داشتن تمرکز فکر یا متمرکز بودن در یک زمان مشخص است در نتیجه حافظه به درستی نمی تواند چیزی زمان درس خواندن برای امتحانات ثبت و ذخیره کند

 

و عملکرد فرد به شدت افت می کند حتی به فرد برچسب کم هوش بودن زده میشود تا جایی که فرد متوسل به خوردن انواع و اقسام قرص تقویت حافظه برای درس خواندن می شود

 

،قرص های زیادی جهت بهبود عملکرد شناختی ساخته شده که در کنار تاثیراتی که دارند عوارضی گاه جبران ناپذیر دارند ، قبل از مطالعه ادامه این مقاله بهتر است کلیپ زیر را مشاهده کنید .

 

 

قرص تمرکز و تقویت حافظه برای درس؟

 

اتفاقی که برای بعضی از بچه ها زمان درس خواندن برای امتحانات می افتاد این بود که با انبوهی از کتاب نخوانده مواجه می شدند و چون سیستم مطالعه شب امتحانی داشتند  ، همیشه دنبال راهی بودند که بتوانند راه صد ساله  را  یک شبه طی کنند برای همین خاطر این فکر به ذهنشون خطور می کرد که اگر قرص تقویت حافظه و تمرکزی پیدا می شد می توانستند به این مشکل ضد حال غلبه کنند.

 

حتی در یک فیلم با )عنوان  (Limitless یا به معنی نامحدود شخصیت اول داستان که نویسنده شکست خورده ای است و تحت فشار در تمام زندگیش است با دارو یا قرصی آشنا پیدا می کند که حافظه ، تمرکز و هوشش را چند برابر می کند شبیه چیزی که ما چندسال قبل فکر می کردیم 

 

ولی در ادامه به این حقیقت پی می برد که این دارو یا قرص عوارض وحشتناکی دارد(  بیشتر قرص های افزایش تمرکز دارای عوارض مختلف هستند) با گذشت زمان دانشجویان و حتی دانش آموزان  وقت خود را با بازیهای  مختلف سپری می کنند و نزدیکی امتحانات به فکر درس خواندن می افتند.

 

بیشتر بخوانید : روش شگفت انگیز ، درس خواندن در دبیرستان که از 10000 نفر فقط 1 درصد افراد ، استفاده می کنند ؟

 

و مطالعه چندین کتاب با سرعت و درک بالا هستند چندی قبل یک بدنساز حرفه ای دست راستش دچار شکستگی استخوان شد و مجبور شد ان دست را گچ گرفته ولی با دست چپش هنوز تمرین می کرد بعد از باز کردن دست راستش متوجه  شد

 

چقدر عضلاتش ضعیف شده است  و تفاوت فاحش آن با دست چپش مشخص بود ، حالا چگونه دانش آموز یا دانشجویی که چندین ماه  تمرکز و حافظه اش درگیر مطالعه و یادگیری نبوده می تواند در عرض چند روز برای امتحانات خودش را آماده کند پس  برای درک بهتر موضوع ادامه مقاله را مطالعه کنید .

قرص خارجی برای تقویت حافظه و تمرکز
عنوان

 

آیا قرص ریتالین می تواند سبب تقویت حافظه برای درس خواندن شود ؟؟

 

 

ریتالین قرص تمرکز و حافظه یا بیش فعالی ، کاری که این قبیل قرص ها انجام می دهند درست برعکس تکنیک های تقویت حافظه و تمرکز است یعنی در کوتاه مدت این دست داروها موجب نشاط ، سرخوشی ، افزایش انرژی ، عدم خواب آلودگی و تمرکز و حافظه می شوند یعنی همان تقویت حافظه برای درس خواندن ولی ...

 

 

ولی در بلند مدت عوارض  خیلی بدی مثل اعتیاد پیدا کردن به دارو یا قرص مورد نظر ، افسردگی و کمبود انرژی ، از دست دادن وزن و تهوع می شود چیزی که در قسمت های فیلم بی نهایت نشان داده شد ولی نه کاملا

 

 

ولی تکنیک های تقویت حافظه و تمرکز که در دوره جدید آموزشی به صورت واضح و روشن گفته شده اند ، در کوتاه مدت شاید به نتیجه چشمگیری نرسید ولی در بلند مدت نتایج آن بسیار چشمگیرمی شود و حتی اگر ادامه داشته شود.

 

در مدت بلند می تواند شبیه قرص تقویت حافظه برای درس خواندن عمل کند ، حتی با تمرین بیشتر ، نتایج فوقالعاده ای در انتظار شماست.

 

 

اگر که یک برنامه بلند مدت برای تقویت حافظه با تکنیک های حافظه داشته باشید این تکنیک ها در بلند مدت شبیه اثر مرکب عمل کرده و روز به روز به توانایی شما افزوده خواهد شد ، تا جایی که کمتر کسی می تواند با شما رقابت کند در هر زمینه ای که فکر کنید ،  اما در حقیقت ریتالین برای درمان ADH    یا بیش فعالی ( و افسردگی ) با تجویز پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پس نمی توان انتظار داشت که این قرص(ریتالین)  قرص تقویت حافظه برای درس خواندن باشد.

 

مطالب مرتبط : تقویت حافظه برای درس خواندن + 14 تکنیک فوق سری

 

 

نکته آخر درباره قرص ریتالین اینکه فردی که از قرص های ریتالین که از آمفتامین ها محسوب می شود استفاده کند به آن معتاد شده و عوارض وحشتناکش مثل توهم ، عصبانیت بیش از حد  همیشه همراهش خواهند بود و ترک این دارو ( قرص ریتاین ) بسیار دشوار می باشد ، پس اصلا ارزش آن را ندارد از چنین قرص یا داروئی ( ریتالین ) استفاده کنید .

 

ایستگاه تکنیک حافظه :

 

 ریتالین از آمفتامین ها است حالا چطور ریتالین و امفتامین را به تصویر ذهنی تبدیل کرده و تصویرسازی ذهنی انجام دهیم و بخاطربسپاریم

 

ریتالین بر وزن استالین و تصویر ذهنی می توان از تصویر ذهنی ژوزف استالین یعنی مرد نظامی که سبیل کلفت داشت ،  استفاده کنیم که در حال پیپ کشیدن است یا ..

 

آمفتامین بر وزن آمفی تئاتر ( مکانی در فضای باز یا بسته که برای اجرای نمایش استفاده می شود ) البته بخش اولش حالا تصویر ذهنی یه آمفی تئاتر تصور کنید ، در ادامه باید این دو تصویر ذهنی باید با هم ترکیب کنید که مفهوم قرص ریتالین از آمفتامین ها است را برساند ، تصور کنید که استالین در وسط آمفی تئاتر در حال خوردن قرص بزرگ ( ریتالین ) است به همین جذابی از تکنیک های تقویت حافظه و تمرکز استفاده کنید .

 

وقتی که خودتان کمی تمرین کنید می توانید خیلی سریعتر مواردی که بخاطرسپاری آنها مشکلِ هستش ، با تصویرسازی ذهنی حفظ کنید .

 

قرص پرویجیل و عوارض آن

 

دسته ای دیگر از افراد که به سلامتی خود بهاء بیشتری می دهند از قرص پرویجیل استفاده می کنند که عوارض کمتری نسبت به ریتالین دارد که عمدتا توسط دانشجویان برای تمرکز و به دنبالش تقویت حافظه برای درس خواندن مصرف می شود ، بیشتر افرادی که از این قرص استفاده می کنند

 

استراتژی خوبی برای مطالعه و درس خواندن ( یادگیری )  ندارند و بیشتر مطالب درسی را برای شب امتحان رها می کنند و به همین خاطر از این قرص (پرویجیل) استفاده کرده تا دیر وقت درس بخوانند به عبارت ساده کسانی که از سیستم شب امتحانی پیروی می کنند طرفدار این قرص یعنی پرویجیل هستند چون یکی از موارد استفاده آن نیز برای اختلال خواب می باشد 

 

عوارض قرص پرویجیل

 

  • سرگیجه
  • تهوع
  • فراموشی
  • افسردگی

 

ده درصد افرادی که این قرص( پرویجیل ) برای تقویت حافظه استفاده می کنند ، عوارضی که تجربه می کنند شامل عصبانیت ، سرگیجه می شوند و یازده درصد بعدی حالت تهوع دارند و 30 درصد دیگه نیز دچار سر درد می شوند .

انواع ویتامین برای تقویت حافظه و تمرکز
عنوان

قرص ویتامین برای تقویت حافظه و تمرکز

 

یکی از قرص های  ویتامین برای تقویت حافظه  می توان به ویتامین گروف B اشاره کرد که  برای بدن بسیار ضروری هستند و سبب افزایش تمرکز و حافظه و به دنبالش فرد راندمان ذهنی بالایی خواهد داشت .

 

به نظرم یکی از بهترین قرص ها برای تقویت حافظه ، همین ویتامین ها هستند که اگر از طریق طبیعی جذب بدن شوند خیلی بهتر است ، البته می توان ویتامین ها را یکی از کم خطر ترین قرص ها برای تقویت حافظه برشمرد.

یکی از عواملی که سبب افسردگی و اضطراب می شود کمبود ویتامین اسید فولیک است ، اسید فولیک برای داشتن کاری فکری سنگین بسیار مهم است و موجب تقویت حافظه و تمرکز می شود ، کلم ، لوبیا و غلات سبوس دار دارای این ماده هستند .

 

بعضی از دانش آموزان و دانشجویان گله دارند که زمان شب امتحان دچار استرس و اضطراب می شوند شاید یکی از دلایلش این مورد باشه البته بهتر با پزشک مشورت کنید .

 

 ویتامین های گروه B - تقویت حافظه برای درس خواندن

 

یکی از مهمترین ویتامین ها  تقویت حافظه برای درس خواندن می توان به ویتامین B12  اشاره کرد که در ساخته شدن استیل کولین در بدن کمک می کند و این استیل کولین برای عملکرد بهتر حافظه ضروری است ، ویتامین B12  خیلی کاربردی بوده و در کارهای بسیاری در بدن دخالت دارد ،

 

 

 

کمبودش  سبب ضعف حافظه و یا به عبارت دیگر سبب کمبود اکسیژن رسانی بیشتر به مغز می شود و در تحقیقات جدید یک نشریه پزشکی معتبر به اسم نورولوژی  به این نتیجه رسیدند که کمبود ویتامین B12 در بدن سبب می شود در آزمون های شناختی یا عملکرد مغز  ، نمرات افراد کاهش یابد و برعکس داشتن اندازه کافی این ویتامین در بدن سبب افزایش نمرات در آزمون شناختی می شود و کوچک بودن اندازه مغز را نیز به کم مصرف کردن ویتامین B12  نسبت می دهند .

 

 

درمان مه آلودگی مغز

 

 

اصطلاح مه آلودگی مغز یا سخت بودن بخاطر آوردن را هم محققان به کمبود ویتامین B12   نسبت می دهند پس  استفاده  از چنین ویتامین یا مکملی برای تقویت حافظه و یادگیری بسیار بهتر از استفاده قرص هایی بوده که مصرف آنها در بلند مدت سبب عوارض جبران ناپذیری می شوند .

 

 

آلزایمر هم  یکی از بیماری هایی است که حتی در سن های پایین تر دیده می شود که حتی این مورد را هم به کمبود ویتامین B12  ربط می دهند .

 

و همچنین در ماهیییییی ( خیلی گرون شده ) ، گوشت ( پیدا نمیشه ) ، لبنیات ( از هیچی بهتره ) وجود دارد.

 

 

ویتامین B1

 

 

تیامین یا ویتامین بی یک که برای تبدیل قند های پیچیده را به قند ساده ضروری است و یکی از عواملی که در هنگام درس خواندن یا مطالعه احساس خستگی می کنیم  و حوصله نداریم ،  می تواند بر اثر کمبود این ویتامین باشد زیرا اگر مقدار این ویتامین در بدن کمتر از حد نرمال باشد ، سبب افسردگی ، خستگی و بی خوابی می شود .

بادام زمینی ، غلات سبوس دار ، حبوبات خشک دارای این ویتامین هستند .

دارو گیاهی (قرص) برای تقویت حافظه و تمرکز

دارو گیاهی (قرص) تقویت حافظه برای درس خواندن

 

من هم مدتی دنبال گیاهان داروئی برای مغز بودم ، که با قرص جینکو آشنا شدم ، جینکوبیلوبا که از قرص های داروئی مورد استفاده برای افزایش راندمان کای حافظه و مغز است و همچنین سبب افزایش جریان خون مغزی می شود .

 

در نتیجه می توان سبب تقویت حافظه برای درس خواندن هم شود .

 

 

حتما این سوال برای شما پیش می آید که کاهش جریان خون موجب چه عواملی می شود ؟ از کاهش شنوایی گرفته تا فراموش کردن ، کاهش تمرکز ذهن ، درک پایین و اختلالات خواب از جمله کاهش جریان مغزی هستند.

 

 

این دارو نیز باید با تجویز پزشک مصرف شود زیرا اگر طبق دوز توصیه مصرف نشود دارای عوارض می باشد .

 

دارو یا قرص برای تقویت حافظه کوتاه مدت
عنوان

 

داروی تقویت حافظه کوتاه مدت برای درس خواندن  

 

داروهای مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد در این بخش از داروهایی که از دل طبیعت بدست آیند توضیح داده می شود.

 

یکی از آنها رزمای است  ، نمی دانم با این مورد آشنا هستید که استفاده از عطر خوش بو سبب تقویت حافظه کوتاه مدت می شود ، رزماری در واقع یک گیاه معطر است که عطر تند و تیز آن سبب تحریک سلول های عصبی می شود و با این روش سبب تقویت حافظه می شود .

 

بعضی از افراد وقتی دچار میگرن ،  مه آلودگی ذهن می شود نمی توانند به درستی تمرکز کرده و حافظه شان نیز به سختی می تواند درست عمل کند این گیاه می تواند به این گروه افراد کمک کند تا حافظه شان بهتر عمل کند درست شبیه یک قرص تقویت حافظه برای درس خواندن و تمرکز البته بدون عوارض وحشتناک ، توصیه می شود در هنگام درس خواندن یا مطالعه و یادگیری از عطر رزماری استفاده کننده تا با یک حس خوب و عالی یک بخش یادگیری را شروع و به اتمام برسانند .

 

 

داروی تقویت حافظه کوتاه مدت برای درس خواندن  

 

داروهای مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد در این بخش از داروهایی که از دل طبیعت بدست آیند توضیح داده می شود.

 

 

یکی از آنها رزمای است  ، نمی دانم با این مورد آشنا هستید که استفاده از عطر خوش بو سبب تقویت حافظه می شود ، رزماری در واقع یک گیاه معطر است که عطر تند و تیز آن سبب تحریک سلول های عصبی می شود و با این روش سبب تقویت حافظه می شود .

 

 

بعضی از افراد وقتی دچار میگرن ،  مه آلودگی ذهن می شود نمی توانند به درستی تمرکز کرده و حافظه شان نیز به سختی می تواند درست عمل کند این گیاه می تواند به این گروه افراد کمک کند تا حافظه شان بهتر عمل کند درست شبیه یک قرص تقویت حافظه برای درس خواندن و تمرکز البته بدون عوارض وحشتناک ، توصیه می شود در هنگام درس خواندن یا مطالعه و یادگیری از عطر رزماری استفاده کننده تا با یک حس خوب و عالی یک بخش یادگیری را شروع و به اتمام برسانند .

 

آویشن بر وزن کاپشن-قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

 

 

ماده ای که در این گیاه وجود دارد سبب تقویت ارتباط بین سلول های عصبی می شود و در نتیجه ابتلا به بیماری های که مغز ارتباط دارند از جمله آلزایمر کمتر می شود حتی گفته می شود که سرعت پردازش ذهنی را افزایش می دهد .

 

ایستگاه حافظه : ماده آپی ژنین در آویشن وجود دارد حالا چطور این دو را به رمزگردانی کرده و سپس به تصویر تبدیل کنیم و بخاطربسپاریم .

 

آپی ژنین می شود آپ ژن یا نرم افزار هوشمند که بر اساس ژننیک افراد با کاپشن ارتباط برقرار کرده و موجب تغییر اندازه و جنس کاپشن می شود.

 

تصویر ذهنی یک کاپشن که نرم افزار آپ ژن هسته اصلی آن است ، چون چنین چیزی کشف نشده یک کاپشن را تصور کرده و مدارهای رنگی را بر روی آن تصور کنید ، حالا آپ ژن در کاپشن یعنی آپی ژنین در آویشن موجود است البته با تصویر ذهنی واضح که می توان آن را به یک فضای سه بعدی یا کاخ حافظه  برای ذخیره شدن بیشتر در حافظه ارتباط دهیم .

 

این میزان از خلاقیت هیچ نویسنده ای نداره مگر اینکه ورزشکار حافظه باشد و قدرت تصویرسازی بالایی داشته باشه .

اگر از تکنیک های تقویت حافظه استفاده کنید می توانید ، مطالب دشوار به راحتی حفظ کنید ، فقط کافیست آموزش و تمرین داشته باشید در نتیجه استفاده از همین الگو تصویری و ارتباط سازی شبیه قرص تقویت حافظه برای درس خواندن است البته بدون عوارضض

تکنیک های تقویت حافظه و تمرکز یا قرص

تکنیک های تقویت حافظه و تمرکز یا قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

 

در این مقاله و در کلیپ ، با فواید و عوارض داروها ، قرص و مکمل های مختلف تا حدودی آشنا شدید ، یک پیشنهاد عالی  بهتر است قبل از استفاده از چنین مواردی نوعی سیستم زندگی یا سبک زندگی خود را تغییر دهید ، باور کنید که بدون تجربه عوارض مختلف و جبران ناپذیر بعضی از قرص های تقویت حافظه و تمرکز می توانید عملکرد فردی خود و از جمله آن حافظه و تمرکز خود را بهبود بخشید .

 

چند توصیه دوستانه – قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

 

  • کاهش چند کار با هم
  • استفاده کمتر از اینستاگرام ( اگر فقط برای سرگرمی باشد )
  • داشتن الگوی غذایی بهتر
  • داشتن تمرین حافظه و تمرکز بصورت روزانه
  • تمرین تکنیک کاخ ذهنی یا کاخ حافظه ( قصر ذهن ) به صورت روزانه
  • دویدن را هر روز انجام دهید که  سبب افزایش خون رسانی مغز می شود.

 

یادتان باشد یک درصد بهتر شدن در روز در بلند مدت زندگی را دگرگون می کند و برعکسش یک درصد بدتر شدن نیز چنین تاثیری بر روی زندگی ما دارد .

پس یک درصد بهتر شدن را جدی بگیرید.                       یا حق

fatimma68 گفت:
من عاشق ایستگاه حافظه شدم چطور میتونی هر چیزی اینقدر راحت زمزگذاری کنید؟
ایستگاه حافظه : ماده آپی ژنین در آویشن وجود دارد حالا چطور این دو را به رمزگردانی کرده و سپس به تصویر تبدیل کنیم و بخاطربسپاریم
اگر میشه به ما هم یاد بدین
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر ، با تمرین به اندازه کافی میتونید هر کاری انجام بدین هر سوالی داشتید میتونید از طریق ایمیل و واتس اپ بپرسید در خدمت هستم موفق باشید
امیرعلی گفت:
دوره کاخ ذهنی بسیار جذاب و متفاوت بودش روش هایی که یاد گرفتم برای بهبود تخیل و خلاقیتم استفاده کردم دمت گرم استاد
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر ، اگر در کنار مطالب اموزشی ارائه شده در دوره به دستورالعمل ها عمل کنید حتما پیشرفت میکنید چون با فقط تئوری هیچ کس موفق نمیشه باید خودتون بعد از آموزش درگیر یادگیری بشید و تمرین کنید خیلی ممنون از نظرتون
سهیل گفت:
سلام من چند فصل تاریخ تصویرسازی ذهنی کردم با توجه به چیزی که تو دوره گفته بودید ولی الان سوال که دارم اینکه من قبلا از سیستم حافظه دو رقمی استفاده میکردم الان میخواهم تغییرش بدم اون سیستم قبلی چیکار کنم که تو ذهنم همش میاد قاطی میکنم لطفا راهنمایی کنید استادددددددد
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر ، جزئیات بیشتری از سیستم اعداد قبلی و سیستم جدیدتون باید بدونم لطفا ایمیل یا واتس اپ کنید تا دقیقا براتون توضیح بدم موفق باشید

از یادگیری قدرتمند لذت ببرید ، تجربه تقویت حافظه را آغاز کنید!

 به دنیای یادگیری قدرتمند و تقویت حافظه خوش آمدید:

بهبود حافظه‌تان را جدی بگیرید و به یک یادگیرنده قدرتمند تبدیل شوید​​​​​​​

ادامه مطلب