به سایت کاخ ذهنی خوش آمدید، با لبخند وارد شوید :)

مشاوره رایگان

پشتیبانی  (پیام بفرستید...)

rfast2020@gmail.com

با پیامک 

09981146550

از یادگیری قدرتمند لذت ببرید ، تجربه تقویت حافظه را آغاز کنید!
 به دنیای یادگیری قدرتمند و تقویت حافظه خوش آمدید:
بهبود حافظه‌تان را جدی بگیرید و به یک یادگیرنده قدرتمند تبدیل شوید​​​​​​​

ادامه مطلب

تقویت حافظه در طب سنتی – با رموز سنتی حافظه تقویت کنید!

تقویت حافظه در طب سنتی – با رموز سنتی حافظه تقویت کنید!

 

 

 

سخن ابوعلی سینا درباره طب سنتی
عنوان

سخن ابوعلی سینا درباره طب سنتی

 

سخن زیبا از ابوعلی سینا درباره طب سنتی : طب دانشی است که به وسیله آن می توانید بر کیفیت تن آدمی آگاهی یافت ، هدف آن حفظ تندرستی در موقع سلامت و اعاده ان به هنگام بیماری است .

اول سد مضر بعد استفاده مفید
عنوان

اول سد مضر بعد استفاده مفید- تقویت حافظه در طب سنتی 

 

شاید فکر می کنید که اگر لیستی از روش های استفاده از گیاهان داروئی طبق طب سنتی داشته باشید و استفاده کنید می توانید عملکرد حافظه خود را تقویت کنید ولی اگر هنوز رژیم غذایی مضر داشته باشید چطور می خواهید که  از مغز خود مراقبت کنید ،

 

برنج سفییییییییییییید و  افسردگی

در یکی از تحقیقات انجام شده در سال 2015 ،  که روی تعدادی از زنان سالمند انجام شد  و این افراد از برنج سفییید ، نان و سیب زمینی بیشتر استفاده می کردند ،  خیلی بیشتر ناراحت  و افسرده می شدند ، کافیست در کنار این ماده غذایی پرمصرف کمی از سبزیجات یا ( میوه ها ) استفاده کنید تا اثراتش به مراتب کمتر شود تا سطح گلوکزتان نوسان کمتری داشته باشد ، حتی تغییر در مقدار قند خون  می تواند باعث مه آلودگی ذهنی شود چیزی که برای حافظه اصلا خوب نیست.

 

آب میوه یا دشمن حافظه ( کوتاه مدت و بلند مدت )

 

  به طور واضح  افزایش بیش از حد شکر میزان عملکرد شناختی مغز را کم می کند و در نتیجه  روی حافظه کوتاه مدت و بلند مدت  تاثیر منفی می گذارد ، اگر آب میوه طبیعی باشد مشکلی نیست ولی بسیاری از افراد فکر می کنند خرید اب میوه پاکتی بهتر از نوشابه است ولی نمی دانند که این مورد همانند نوشابه شکر دارد و میزان انعطاف پذیری مغز را کاهش می دهد ، پس بهترین توصیه این است مقدار مصرف این مواد را کمتر کنید همین فقط              

                                                    

  مصرف شیرینیجات ، مواد غذایی حاوی چربی ترانس و پنیر در بلند مدت سبب خنگ شدن و حتی عوارض دیگر برای بخش های دیگر بدن دارد.

 

تقویت حافظه در طب سنتی با این پیشنهاد که به جای آبمیوه می تونید ، اگر نه هر روز بلکه چند روز در هفته دمنوشی از اسطوخدوس ، آویشن نوش جان کنید .
        گیاه اولیبانوم یا کندر
عنوان

 

        گیاه اولیبانوم یا کندر برای تقویت حافظه در طب سنتی

 

بخش گیاهان تقویت حافظه

 

در میان موارد مختلف که برای تقویت حافظه پیشنهاد می شود حتما یکی از آنها کندر یا گیاه اولیبانوم است در حقیقت معروف ترین گیاهی که می تواند سبب تقویت حافظه بزرگسالان  شود این مورد است یعنی کندر  ، از شیره این گیاه برای خوشبو کنند نیز استفاده می شود

 

و نوع آدامس مانندش برای التهاب روده نیز کاربرد دارد ، مصرف کندر را روزانه جدی بگیرید حداقل 1 یا 3 گرم در روز و اگر می خواهید نتیجه بهتری دریافت کنید می توانید از معجون دیگر برای تقویت حافظه کمک بگیرید که در طب سنتی پیشنهاد میشه ،  عسل : اگر همراه با عسل کندر را استفاده کنید اثرش دو چندان می شود ، نکته ای که حائز اهمیت است اینکه مقدار بیش از حد نه تنها مفید نیست بلکه عوارض بسیاری دارد ، پس برای مقدار مناسب مصرف کندر با افراد متخصص مشورت کنید .

 

برخی عوارض این گیاه ( کندر)  

سبب سردرد

تهوع 

خارش پوستی  وووو می شود پس احتیاط کنید .

مویز برای تقویت حافظه – تقویت حافظه در طب سنتی

 

تمام مواردی که در این مقاله معرفی می شود علاوه بر تقویت حافظه و یا هوش فواید دیگری نیز دارند از جمله مویز که علاوه بر تقویت حافظه با سرطان نیز جنگ می کند ، وقتی که از مویز صحبت می کنم یعنی از کشمش می گویم ، آنتی اکسیدان یا ضد اکسیدانی که در مویز یا کشمش موجود است سبب تقویت حافظه می شود و مقدار توصیه شده آن که بیشتر مواقع فراموش می شود  حداقل بین پنج تا و یا حداکثر پانزده عدد می باشد و در نتیجه مصرف آن می توان با افسردگی و به دنبالش مه آلودگی ذهن مقابله کرد ، در نتیجه تقویت حافظه در طب سنتی جدی بگیرید .

 

مویز سرشار از ویتامین های مختلف است یکی از ویتامین های مورد علاقه من ویتامین B  است که سبب می شود مغزی قدرتمند تر داشته باشیم ، به طور مثال وقتی که فردی تعداد بهار بیشتری سپری می کند ( سنش بالاتر می رود) مغزش کوچک خواهد شد و این کاملا طبیعی است ولی با مصرف ویتامین B  می توان این روند طبیعی را با روش های طب سنتی و مصرف ویتامین B  کند کرد .

 

مطالب مرتبط : هشدار !! آیا قرص و مکمل می تواند حافظه ، تمرکز   را برای درس خواندن زمان امتحان تقویت کند؟؟

 

نکته بعدی : اگر می خواهید چند محافظ شخصی برای نورون های عصبی مغز گرانبهایتان استخدام کنید می توانید از ویتامین B1  استفاده کنید زیرا این ویتامین همانند یک محافظ یا سپر عمل کرده و از آسیب دیدن نورون ها جلوگیری می کند.

 

اینقدر از خواص ویتامین B  برای حافظه و تمرکز نوشتم که همین الان رفتم یک عدد کپسول مولتی ویتامین میل کردم .

 

اگر شما هم بعضی اوقات مثل کاراکتر گروه انتقام جویان یعنی همون سبزه منظورم هالک ، حوصله ندارید و زود عصبی می شوید بهتون پیشنهاد می کنم که از ویتامین B6  استفاده کنید . زیرا سبب می شود که پیام های عصبی بهتر منتقل شوند  و در ساخت هورمون هایی نظیر دوپامین و سرتونین وووو کمک می کند ، البته اگر باز هم مثل دراکولا شب های بیدار هستید و خوابتان نمی آید بهتر از ویتامین  B6 استفاده کنید چون یکی از دلایل بی خوابی یا نداشتن خواب با کیفیت کمبود همین ویتامین است.

 

با کوبا یا بی کوبا برای سلول عصبی
عنوان

با کوبا یا بی کوبا برای سلول عصبی – تقویت حافظه با طب سنتی

 

 

 بخش گیاهان تقویت حافظه

 

محققان استرالیایی همونایی که  مقدماتی جام جهانی 98 کلی روی اعصاب بودن برای جبرانش : تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدن که گیاه باکویا تاثیر بالایی بر روی نورون های مغز دارد و سبب تقویت حافظه می شود .

 

همچنین این گیاه استرالیایی دارای آنتی اکسیدان بوده که سبب تاثیرات شگفت انگیز روی مغز می شود حتی می تواند میزان سرعت واکش های سریع را افزیش دهد .

 

خیلیا فکر می کنند که این گیاه فقط می تواند بصورت تزئینی به عنوان دکور استفاده شود ولی نمی دانند که با استفاده از ان به عنوان مصرف دارویی می توانید راندمان مغز را تغییر دهید و عملکردش را چندان برابر کنید ، تازه اسم دیگر این گیاه نازباتلاقی هم می باشد .

 

معجون کره ای برای مغز – تقویت  حافظه در طب سنتی

 

 

یکی از گیاهان داروئی که در سریال های کره ای خیلی نامش را شنیده بودم این مورد بود جنسینگ در واقع نمی دانستم که این گیاه در کشورمان نیز موجود است ، این گیاه نه تنها برای تقویت حافظه مورد استفاده قرار می گیرد که برای قوه جنسی نیز امتیاز بالایی دارد ، زمانی که تمرکز نداریم در حقیقت به زبان دیگر استرس بیش از حد را تجربه می کنیم ولی گیاه جنسینگ می تواند به فرد آرامش دهد و این آرامش سبب تمرکز و تقویت حافظه خواهد شد .

 

بیشتر بخوانید : رفع استرس شب امتحان ؛ 10 نکته موثر و معتبر  

 

طبق تحقیقات حتی جنسینگ سبب تقویت قدرت ایمنی بدن نیز می شود .

 

نکات مهم مصرف

هر داروی می تواند برای بدن مضر باشد اگر به شیوه درست استفاده نشود ، زنان باردار نباید استفاده کنند اگر فشار خون بالایی دارید این گیاه برای شما مناسب نیست و حتی برای کودکان و نوجوانان نیز ممنوع است تا وقتی که بزرگ شوند .

هشدار خیلی مهم : سعی کنید تا جایی که ممکن است از مصرف مکمل های مختلف (گیاهی ) بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

رزماری یا اکلیل کوهی  ....و حافظه
عنوان

رزماری یا اکلیل کوهی  ....و تقویت حافظه در طب سنتی

 

بخش گیاهان تقویت حافظه

 

همانطور که قبلا گفتم رزماری یا اکلیل کوهی یک همانند یک قرص تقویت حافظه عمل کرده و برای تقویت حافظه موثر است و افراد متخصص در طب سنتی این گیاه را جهت تقویت حافظه پیشنهاد می کنند ، رزماری سبب افزایش اکسیژن رسانی به نورون های عصبی خواهد شد

 

و اگر شما از این گیاه برای خوشبو کننده استفاده کنید مسلما در زمان یادگیری ، راندمان حافظه و تمرکزتان بیشتر خواهد شد این گیاه علاوه بر اینکه برای تقویت حافظه در طب سنتی استفاده می شود خواص دیگری هم دارد نظیر افزایش گردش خون ، جلوگیری از خستگی مفرط ، اضطراب و  در پریشانی نیز کاربرد دارد .

عنوان

اسطوخودوس و تقویت حافظه در طب سنتی

 

 

 بخش گیاهان تقویت حافظه

 

اگر خواب شبانه خوبی ندارید و خوابیدن برایتان سخت است در کوتاه مدت و بلند مدت ، سبب ضعف در یادگیری و حافظه عملکرد ضعیفی خواهد داشت ، زمانی که چیزی جدیدی یاد می گیریم در هیپوکامپ نوروژنز اتفاق می افتد اگر خواب راحتی نداشته باشید در نتیجه این با اختلال مواجه شده و یادگیری عملا با مشکل روبرو می شود .

 

اسطوخودوس سبب خواب عمیق می شود که در نتیجه می تواند یادگیری ، تمرکز و حافظه را تقویت کند با تقویت پدیده نوروژنز که در هیپوکامپ مغز انجام می شود .

 

اسطوخودوس در کنار تقویت مغز و حافظه سبب تقویت قلب هم می شود.

 

ایستگاه حافظه : اگر در میان کلمات و متن ، کلمه اسطوخودوس را داشته باشیم چطور آن را رمز گرانی کنیم و به تصویر ذهنی تبدیل کنیم ، در ابتدا برای من هم به خاطر سپردن چنین کلماتی کار راحتی نبود.

 

اسطوخودوس را می توانیم به اوستا خود دوست رمز گردانی کنیم یعنی استادی که خودش را دوست دارد و همیشه شب از دمنوش اسطوخودوس استفاده می کند تا خواب عمیق داشته باشد و تصویر ذهنی آن هم می توان از گوگل کمک گرفت و یا تصویر ذهنی که خودمان در حافظه بلند مدت داریم استفاده کرد .

عسل تقلبی  و تقویت حافظه
عنوان

عسل تقلبی  و تقویت حافظه در طب سنتی

 

قرار نیست عسل تقلبی بخوریم و انتظار این را داشته باشیم که حافظه و تمرکزمان بهتر شود ، در مرحله اول سعی کنید عسل طبیعی پیدا کنید ، کسانی که درس می خوانند و محصل هستند خیلی بیشتر نیاز دارند که به مغز خود غذای سالم برسانند حتی اگر کم باشد ولی بهتر از نبودن است 

 

 

حالا که عسل طبیعی پیدا کردید بهتر از عسل را با سیاه دانه میل کنید و به خصوص زمانی که در بلند مدت از عسل و سیاه دانه استفاده کنید ، می توانید حافظه و تمرکزی قدرتمند داشته باشید

خرما (رطب یا تمر) بمب انرژی برای حافظه
عنوان

خرما (رطب یا تمر) بمب انرژی برای تقویت حافظه با طب سنتی

 

همانطور که می دانید من مدتی به صورت مداوم تمرینات حافظه و تمرکز را انجام می دادم ( یکی از تکنیک های مورد علاقه ورزشکاران حافظه تکنیک کاخ ذهنی یا کاخ حافظه است) است و کم و بیش این روند را ادامه می دهم ، وقتی که که چند دقیقه در حال تمرین کردن هستم مغزم گرم می شود و بدنم درست شبیه زمانی که در حال دویدن هستم عرق می می کند، خرما واقعا برای زمانی که تمرین می کردم عالی بود .

 

 به همین دلیل کسانی که این تکنیکها را انجام می دهند ورزشکار حافظه می گویند و  بسیاری از اساتید حافظه تقویت حافظه و تمرکز را به بدنسازی شباهت می دهند.

 

خرما می تواند یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین انرژی بدن باشد زیرا دارای ساکاروز ، گلوگز و فروکتوز است ، توصیه می شود که ورزشکاران قبل و بعد از انجام حرکات ورزشی خرما بخورند(زیاده روی در خرما هم اصلا به صلاح نیست )

 

خرمای انواع مختلفی دارد ، رطب به خرما تازه گفته می شود و به خرما خشک نیز تمر می گویند مثلا همین خرما خشک 300 کالری دارد و خرما هم لبریز از ویتامین های همچون A ,C,B  و E  است .

 

ویتامین سی  که در ساخت انتقال دهنده عصبی دخالت دارد ، در شرایط استرس زا نیست وظیفه حفاظت از سلول های عصبی را بر عهده دارد .

 

نکته ای که حائز اهمیت است اینکه این ویتامین نمی تواند زیاد مهمان بدن باشد و زود قصد سفر می کند .

 

متخصصان می گویند خرما به دلیل داشتن قند های که اشاره کردم در زمان امتحانات و یا حتی مطالعه و درس خواندن برای دانش آموزان و دانشجویان مفید باشد چون مغز آنها در این ایام برای مطالعه و حفظ مطالب کتاب  به انرژی زیاد احتیاج دارد چه بهتر از خرما استفاده شود .

 

خیلی از ما ، با عادت به  خوردن غذاهای پرکالری و بدون ارزش غذایی به مغزمان اسیب وارد می کنیم ، اگر این مقاله را تا این بخش مطالعه کردید مسلما به دنبال این هستید که کمی بیشتر هوای این مغز با ارزش را داشته باشید

 

زیرا مغز با ویژگی خاصی و کارکرد بالایی که دارد نیاز به ویتامین های گروه های مختلف دارد ، تامین نیاز مغز در کنار انجام تکنیک های حافظه و تمرکز و رعایت عادت های مناسب زندگی به طور خاص در بلند مدت می تواند زندگیتان را تغییر دهد و احتمال رشد و پیشرفت را دوچندان می کند ، اگر امروز یک ذره بهتر شوید با گذشت ماه ها می توانید نتایج مرکب شده را مشاهده کنید .

sh.k گفت:
واقعا بخش ایستگاه حافظتون تو متن مقاله عالیه لطف بیشتر قرار بدین
ناهید گفت:
من مدتی درگیر حافظم شدم خیلی مطالب تو ذهننم نمیمونه کلاس زبان میرم بدتر کلی باید مطالب تکرار کنم چیزی به بخاطربیارم خواهش میکنم یه راهکاری نشون بدید
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر عزیز ، سوالتون از طریق واتس اپ ارسال کنید

از یادگیری قدرتمند لذت ببرید ، تجربه تقویت حافظه را آغاز کنید!

 به دنیای یادگیری قدرتمند و تقویت حافظه خوش آمدید:

بهبود حافظه‌تان را جدی بگیرید و به یک یادگیرنده قدرتمند تبدیل شوید​​​​​​​

ادامه مطلب